Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 8 november 2015

Syster på besök!

Idag var min syrra hemma hos mig ett tag:)
Det händer inte så ofta när vi ska umgås; det är liksom lättare att vara hemma hos dem. Dels för att de har ett större hem än mig, och dels för att de har en mycket större tv än vad jag har.
Men just nu löper en av deras hundar så då var det lugnare för syrran att komma hit när vi skulle umgås. Jag fick bjuda henne på middag - lasagne - och årets första lussebullar som är favoriter hos både henne och mig:) Sedan pratade vi handarbete mm och tittade på en gammaldags julfilm:)
Det var riktigt trevligt att ha henne på besök och bara ta det lugnt tillsammans. Ofta när hon kommer hem till mig är det ju för att hjälpa mig med något och då blir det inte så mycket tid att bara sitta i min soffa och prata...

En sak som gör mig riktigt glad just nu är årets första hyacinter...


...som står på vardagsrumsbordet och doftar underbart! Hyacinten är verkligen min favoritblomma och det blir många hyacinter här hemma under julsäsongen:)

Annie

3 kommentarer:

  1. Ja, riktigt trevligt var det:) Tusen kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilken julstämning! Både lussebullar (älskar!!!) och hyacinter!!

    SvaraRadera
  3. Ja nu blommar även mina blå hyacinter och det luktar gudomligt hemma:)

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!