Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 3 november 2015

Mycket effektiv tvättdag!

Idag har jag tvättat hela eftermiddagen, så nu är hallen full av påsar med nytvättade kläder mm.
Jag blir alltid väldigt trött efter jag har tvättat - både fysiskt och psykiskt, men idag har det känts lite bättre och det beror nog på en ny metod som syrran inspirerade mig till. När jag har tvätten så har jag normalt sett svårt att koppla av och jag går och kollar klockan hela tiden för att se när maskinerna ska vara klara, och det känns som om jag inte hinner göra något annat när jag har tvättstugan. Bara allmänt jobbigt, även om det är underbart med en massa rena kläder etc.

Nu har syrran berättat att när hon tvättar i tvättstugan så sätter hon på timern på sin telefon som då 'talar om' för henne när maskinerna har gått klart. På det sättet kan hon koppla bort tvätten emellan turerna till tvättstugan och hon får en massa annat gjort samtidigt:) Ganska enkelt egentligen, men inget jag har prövat. Men idag gjorde jag det, och vilken skillnad det gjorde för mig!! Jag satt och sydde på symaskinen emellan tvätt-turerna och jag kunde helt koppla bort tvätten då. OCH jag kände att jag fick en massa gjort samtidigt! Såå himla skönt! Så TACK SYRRAN! - jag kommer definitivt att använda timern framöver:))

Eftersom det blir mycket spring till tvättstugan för matte så har hundarna också svårt att koppla av så de brukar vara lika trötta som jag efter tvätten. Det är ju också bra tillfällen för att öva att vara själv, och även om Solstrålen kan vara själv med någon av de andra så har han haft svårt att koppla av när jag försvinner iväg. Och då står han och väntar vid dörren när jag kommer tillbaka. Därför är det extra gulligt att se hur avslappnad han var idag varje gång jag kom in i lägenheten.


Han låg kvar på golvet utan att springa fram till mig:)


Men han vill alltid ligga nära någon av brorsorna:)


Var snäll och ignorera de dammiga och stökiga golven - jag satt och sydde hela eftermiddagen och hann inte städa. Det får bli morgondagens uppgift...

Nu på kvällen hörde jag hur Solstålen höll på och bökade runt i hallen och jag var tvungen att gå och kolla vad han höll på med - det kan ibland vara olämpliga aktiviteter. Han är som en valp ibland och kan ta någon av mina saker att tugga på om man har otur.
Men det var inte vad han höll på med den här gången. Eftersom jag hade tvättat och tagit bort dynor etc, så bestämde han sig för att istället bädda ner sig i en av de rena tvätt-påsarna:=)

 
Inte kan man bli arg när han gör något så gulligt...:)

  
Men när underkläder började flyga omkring fick han flytta på sig!

Livet är aldrig tråkigt när man har en liten söt Solstråle vid sin sida...hahaha!

Annie

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att du kunde koppla av mellan springet:) Ibland gör små grejor en stor skillnad. Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk att så små enkla saker som att ställa timern kan göra sådan skillnad. Bra när man kan få idéer från andra!

    SvaraRadera
  3. Timer-funktionen på klockan används flitigt här hemma hos oss - i alla möjliga sammanhang. Vet inte hur jag skull hinna med (och komma ihåg) allt annars" Sedan.. underbara bilder med tvättpåsen som sovplats :)

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!