Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 5 november 2015

Alfahanen funderar...

Alfahanen här!
 
Jag ligger här och funderar över vilken konstig matte vi har...
 
 
Tio månader om året ligger hon utslagen i soffan och stirrar på den talande burken, samtidigt som hon har så mycket garner och saker i knäet att man knappt kan komma fram till henne... Då känns det verkligen som om hon och jag är på samma våglängd och samma energinivå:)

 
 Men sedan händer det någonting med matte varje år vid den här tiden när det börjar bli kallare ute...Förresten, har ni känt vad skönt det är att rulla sig i gräset nu när det är kallt..? Det känns nästan som snö - jättemysigt! Har ni inte gjort det än MÅSTE ni prova!

Men våran matte alltså...nu är hon inne i den här konstiga perioden då man kan tro att hon är en duracell-kanin!! Det är helt otroligt; hon som normalt sett sitter i soffan hela dagarna är just nu nästan aldrig still...!
Och där springer hon förbi igen...!
 Hon springer fram och tillbaka mellan rummen, och ut och in från lägenheten, och släpar stora påsar, och klättrar på stolar, och står i köket i timmar - fast då brukar det lukta ganska gott så det kan hon gärna göra mera..! Men alltså, hon glömmer ju bort att klia mig...! Och stackars Solstrålen som inte har sett matte så här konstig så många gånger, han har fullt upp med att hålla reda på henne när hon springer omkring... Vilket man ju inte orkar i längden så då ger han upp och gör som jag och går och lägger sig:)

 
 SUCK...!

 
Alltså, fattar ni vad jobbigt det är??!!

Och så ibland tror man att hon ska sitta i soffan som vanligt...men det dröjer inte många minuter så är hon uppe och springer runt igen...!
Man blir ju alldeles snurrig av att försöka hålla reda på henne just nu!!!

Det ska bli riktigt skönt när matte blir sig själv igen...men om det brukar vara som vanligt den här tiden på året så kommer det nog dröja ett tag...något har man lärt sig efter tio år med matte!

Det är ju JUL snart!

Alfahanen

(som väntar på snön) (och en normal matte!)

3 kommentarer:

  1. Ja du, ibland är vi människor konstiga!

    SvaraRadera
  2. Stackars Alfahanen som har en så konstig matte :) Roligt att du har sådan energi kring allt som har med julen att göra - man behöver något att se fram emot!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag lever verkligen upp när julen nalkas! Det är min ABSOLUTA favorittid på året!

      Radera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!