Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 30 september 2014

FÖRBANNAD!

Jag är så fylld av ilska och irritation över min hyresvärd (och posten i andra hand) som har beslutat att vi hyresgäster borde ha ett säkerhetspaket - som jag INTE ALLS är intresserad av - och dessutom ska vi betala för det - vare sig man vill eller inte. Jag blir såå förbannad när man tvingar folk att betala för saker utan att ge en något val - typ som när man tar betalt för toalettbesök: man har ju inget val, alla måste ju gå på toa!
Över 50 % av hyresgästerna måste säga JA till säkerhetspaketet för att det bli av, men jag har en känsla av att de flesta kommer att vilja betala för det. Speciellt om de inte har så dålig med pengar som jag, och om de inte har bott utomlands där man VERKLIGEN skulle ha behövt säkerhetspaket! När jag jämför mitt boende här med vad jag stod ut med i England så känner jag mig VÄLDIGT trygg som det är. Och jag vill verkligen inte hålla på att krångla med digital tvättstugebokning och postfack!
Det är verkligen illa nog att de kommer att göra detta mot min vilja..! Dessutom ska jag sedan betala för det varje månad...!
Varje gång jag tänker på det så blir jag så j-a förbannad!!!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!