Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 1 september 2014

Påbörjad: ny julduk!

Idag blev det mycket broderier i Våran Lilla Vrå. Först och främst har jag broderat på projektet som ska vara klart till nästa vecka. Sedan blev jag plötsligt sugen att börja på en julduk som jag har haft liggande ett antal år. Pappa var snäll nog att köpa några julbroderier till mig när jag kom hem från England, och den här duken var en av dem:
Och idag fick jag en sådan lust att börja brodera på den. Så är det när det gäller handarbete; man kan ha handarbetsprojekt liggande jättelänge och så helt plötsligt har man lust att ta itu med det. Sedan får man hoppas att man har kvar lusten att hålla på med det så pass länge att man blir klar med  handarbetet - annars kan det bli liggande ett tag igen... Det är därför som jag har så mycket olika handarbeten på gång - olika dagar har jag lust med olika typer av handarbeten.

Ha det bra,
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!