Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 19 september 2014

Syskonfajter!

Jag vet inte vad det har varit med Kaxmörten och Solstrålen det senaste dygnet men de har legat i luven på varandra konstant...och testat deras mattes tålamod till max!
Solstrålen blir ju tre år gammal i oktober och räknas som en vuxen hund - även om vi som känner honom knappast skulle kalla hans beteende vuxet. Men kanske försöker han hävda sin nya vuxenstatus gentemot Kaxmörten på något sätt som jag inte ser... Eller kanske har jag varit ovanligt stressad de senaste dygnen och därför påverkat hundarna negativt...vad vet jag?

Det jag vet är att igår när jag skulle sätta in dem i mammas bil så vägrade de helt plötsligt att sitta tillsammans..! Varje gång jag försökte sammanföra dem så började den ena morra på den andra..! Och det spelade ingen roll i vilken ordning jag försökte ta in dem i bilen...samma sak hela tiden! Jag höll på att bli tokig..! Sedan när vi var hos mamma så skulle de bråka om varje litet ben som de hade, och båda morrade så fort de såg varandra... På kvällen när vi skulle sova så började Kaxmörten muttra så fort Solstrålen kom i närheten av honom. Och eftersom Solstrålen kan vara ganska orolig innan han somnar, så blev det mycket störande muttrande från Kaxmörten.
Och det mest lustiga var att jag tidigare på dagen hade sagt till en annan hundägare att 'det är inget problem med att ha tre hanhundar tillsammans' - hahaha! Jag vet inte om jag skulle ha sagt detsamma i går kväll; då var jag himla less på två av mina tre hanhundar. Nioåriga Alfahanen har inte lagt sig i utan mest tittat på sina brorsor och undrat vad de håller på med...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!