Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 6 april 2020

Vårväder och sura degar

Jag hade planerat att tvätta idag, men jag kände mig slut i kroppen i morse och med gott om fria tvättpass framöver så bestämde jag mig för att skjuta upp tvätten till imorgon istället.
Så jag och hundarna tog en tur till hundgården där vi körde lite godissök och bara njöt av att vara ute tillsammans och att det var vår i luften.


När jag leker med hundarna och umgås med dem så försvinner all oro och stress som har med Viruset att göra för en liten stund och det är såå skönt!

Framåt kvällen satte jag på lite bra musik, tog mig själv i kragen och bytte gardiner och gjorde fint i köksfönstret.


Det var så pass varmt ute att jag kunde ha balkongdörren öppen medan jag pysslade i köket, och för första gången kunde hundarna stå och spana. Dock var Kaxmörten lite försiktig och nöjde sig med att sitta inne och titta ut. Kanhända tycker han att det är lite stökigt på balkongen just nu med juldekorationerna fortfarande uppe och ett julgransskelett... Jag var tvungen att sätta upp ett kompostgaller för att hindra Solstrålen från att riva runt bland granris mm. Förhoppningsvis kan vädret vara bra i påsk så att jag kan städa upp lite på balkongen. Om jag orkar...

Jag fick en fråga om hur det gick med surdegsbrödet etc? Jag måste erkänna att idag slängde jag surdegen! Jag tog ut den ur kylskåpet idag för att eventuellt baka på den, men den luktade så surt och hemskt att jag bara inte kunde förställa mig att tillsätta den till en deg...Så den hamnade i slasken. Så endera hade det blivit en riktigt sur surdeg eller så är det jag som inte klarar av lukten och smaken av surdeg.
Än har jag inte helt gett upp tanken på surdegsbröd, men jag testar nog en annan variant nästa gång. Och risken finns nog att jag slänger det som är kvar av surdegsbrödet jag provbakade; det luktar lite väl mycket SUR deg om ni förstår vad jag menar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!