Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 21 april 2020

Vardagslivet med Viruset

Idag har faktiskt varit en ganska 'vanlig' och OK dag, men Viruset gör sig påmind hela tiden. 
På morgonen var vi till hundgården med hundarnas kompis, men istället för att sitta på bänken så står man på avstånd från den andra ägaren. Och jag brukar tänka på att inte röra grinden med händerna...

Sedan var jag tvungen att handla och fylla på med frukt och grönt etc. Jag säger tvungen för det är inget roligt att gå till affären nuförtiden. Jag tänker hela tiden på att hålla avstånd till de andra kunderna och det går liksom inte att koppla av. Det är skönt att gå därifrån. På grund av det så försöker jag handla max två gånger i veckan nu, medan jag förut kunde gå till affären varje dag och köpa någon enstaka sak...

Sedan tog vi det lugnt med handarbete och tv några timmar innan vi gick eftermiddagspromenaden. Varje gång jag går ut så är jag noga med att inte röra porten eller trappräckena med händerna; helst vill jag ha fingervantar på mig, men idag var det nästan lite för varmt för det. I början tvättade jag händerna så mycket att jag blev för torr, så nu försöker jag skydda händerna så gott det går för att kunna dra ner på tvättandet en aning. 

Efter promenaden var vi ute på balkongen och jag klippte sönder granen och rensade bort flera liter av torra granbarr. När jag var därute så kom Postnord förbi med ett paket med hundmat som jag beställt hem för att slippa hämta ut det. Det var första gången jag beställde paket hem till mig så jag var lite nervös för hur det skulle fungera men det var inga problem. Jag såg när postbilen kom och kunde prata med chauffören från balkongen👍.


Jag beställde några tuggis också för att få fri frakt, och hundarna var väldigt nöjda med sina gristrynen. De ser ut att vara väldigt porösa och snabbätna, men de är faktiskt riktigt sega och gav hundarna en bra stunds arbete.


Jag lyckades få undan granen och tog bort julbelysningen och röjde upp ganska bra. Jag blev också väldigt glad att se att min gräslöksplanta överlevde vintern. Dock måste jag nog plantera om den för den börjar växa ut krukan efter ett antal år...


Nu på kvällen har hundarna sovit gott efter all frisk luft, och jag har börjat på ett nytt korsstygnsprojekt...igen...

Förresten, jag hittade ännu en underbar bild på Tyson på datorn idag😍.


Full av livsglädje och lycka❤😍. 
Så här minns jag honom❤.

1 kommentar:

  1. Ja viruset gör sig påmind hela tiden. Längtar tills det lugnar ner sig så man kan leva lite mer normalt. Hoppas att allt är bra med dig, vovvarna och familjen.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!