Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 23 april 2020

Besök i hundgården

Idag har jag haft jobbig mensvärk så dagen har gått i ett väldigt lugnt tempo.
Mitt på dagen lyckades jag ta mig ner till hundgården en stund så att hundarna kunde få gå lösa en stund.

Tydligen hade det hänt något extra spännande i hundgården för Kaxmörten gick mest runt för sig själv och nosade och var totalt ointresserad av mig. Jag lyckades locka honom till mig en gång men sedan försvann han iväg igen för att nosa och sprätta och pinka på alla möjliga intressanta fläckar.


Solstrålen var desto mer social och ville göra sökleken med mig. Jag slänger iväg EN godisbit och han springer runt och letar efter den tills han hittar den och kan äta upp den. Sedan kommer han tillbaka till mig och väntar tills jag slänger ut en ny bit. Han älskar det och kan hålla på LÄNGE.


Sedan passade jag på att föreviga honom i vårsolen.


Och så tränade vi på att göra high-five...


...och att snurra. Vilket är lätt som en plätt.
I alla fall åt ena hållet.


Det var mysigt att leka lite extra med Solstrålen i vårsolen medan brorsan hans var upptagen med annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!