Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 29 april 2020

Kämpar på

De senaste dagarna har det känts tungt. Jag kan inte exakt sätta fingret på vad det är som tynger, men om jag skulle ge mig på en gissning så är det väl en blandning av klimakteriet, oron för ekonomin (eg när/hur ska jag ha råd att köpa en ny stor hund?!), den totala avsaknaden av sport, årsdagen för mitt tunga farväl till Tyson och coronasituationen… Inget av det blir man ju direkt glad av om man säger så😟.

Och dessutom var jag tvungen att tvätta idag. Jag hade Väldigt Gärna skjutit upp tvätt-tiden, men tyvärr hade jag slut på rena strumpor så det var bara att bita i det sura äpplet. Så jag har slitit kroppsligen och mentalt från morgon till kväll och lyckades till och med torka golven och nu ska jag bara bädda sängen så kan jag äntligen gå och lägga mig och sova. Imorgon hoppas jag på och ser framför mig korta hundpromenader och långa stunder i soffan med handarbete för att försöka återhämta mig efter dagens slit.

2 kommentarer:

  1. Sorry you had a heavy day. I notice I get hit certain days too. Hope tomorrow is better for you. By the way I had to follow this blog too because I LOVE dogs and yours are just adorable.

    SvaraRadera
    Svar
    1. How lovely that you found my Swedish blog too, Katie <3! I'm just sorry you have to put up with the funny translation; hopefully it'll give you some chuckles:D And I agree with you; my furbabies are adorable!!!

      Radera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!