Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 14 april 2020

Staying in touch

Idag gjorde syrran, jag och mamma något som jag tror många gör i dessa tider. Vi skypade! Eller försökte skypa😉.
Jag har använt Skype någon gång för länge sedan, och mamma hade inte testat det alls tills nyligen när syrran introducerade idén. Så idag försökte vi ha en videokonversation alla tre samtidigt, och det gick väl sådär... För syrran och mamma flöt det på ganska bra, men själv hade jag problem med ljudet...och sedan hade jag problem med överhettad dator...och sedan var det något konstigt eko...men jag fick se mamma och syrran på skärmen i alla fall, och de i sin tur fick se mycket av Kaxmörten som tyckte det var mäkta intressant när de pratade med honom😁.
Men det var trevligt och trots att de inte hörde mig hälften av samtalet så blev det många skratt...och sådana har jag inte haft alltför många av den senaste tiden.
Det hela gav mersmak för både mig och hundarna och jag tror säkert att vi kommer att testa det igen😊.
Det är väl tur i oturen att det numera finns så många nya sätt att hålla kontakten med nära och kära när det gammeldags och traditionella inte är möjligt❤.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!