Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 10 april 2019

Tack och lov för en underbar syster...och för att nya tvn är på plats!!!

Jag har gjort mitt bästa för att inte stressa upp mig, och jag har försökt att anpassa mig och jag är otroligt tacksam för syrrans hjälp för att kunna se tv-kanaler via datorn...men VAD JAG HAR SAKNAT EN TV! Och alla mina rutiner runt den... och digitalkanaler.. och möjlighet att spela in och spara mina favoritprogram!

Men idag offrade min fina syster sin lediga eftermiddag/kväll på mig och min tragiska tv-situation, så nu är - efter en del om och men - en ny STOOR (i alla fall i min värld) TV på plats.


Jag var tvungen att köpa en ny hylla att ha den större tvn på, så först monterade syrran ihop den. OM ni undrar så kan jag göra sådant också, men hon är mycket snabbare och duktigare på att konstruera och bygga saker än vad jag är så hon fick sköta det. Med lite hjälp från mina pälsklingar. Alfahanen tyckte inte alls det var konstigt att hyllplan låg i hans hundbädd😊. Jag fick serva syrran med dricka och jordgubbbar istället...

Sedan tog det sin lilla stund att komma igång och ställa in den nya tvn - återigen skött av min underbara syrra (jag själv hade nog hållit på i flera dagar...) - innan jag kunde skriva ner syrrans instruktioner om hur allt fungerade så att jag inte glömmer bort det innan jag lär mig det utantill.


Alltså ni anar inte...jag hade nog Sveriges minsta tv, och nu har jag dubbelt så stor tv-skärm! Det känns som om jag är hemma hos någon annan och tittar på tv...😉. Och ni anar inte vad jag kommer att njuta av ishockeyn med en stor tv-skärm...överhuvudtaget kommer det bli ännu mer av en fröjd att titta på sport nu!

Det 'enda' problemet som kvarstår är den här hörnan av mitt vardagsrum där en massa grejor står som jag fick ta bort och flytta på för att vi skulle få in tvn och den nya hyllan…suck! Och dessutom några gamla möbler som jag behöver hiva någonstans...dubbelsuck!


Men just nu - och kanske några dagar till - ska jag bara njuta av att en ny fin tv är på plats, virka och INTE titta på den där hörnan, och hålla tummarna för att jag kan få ha några lugna dagar att återhämta mig på innan nästa drama händer...

Annie

1 kommentar:

  1. Kul med ny TV! Jag har som vanligt inte kunnat kommentera dina inlägg från mobilen, inte förrän nu har jag haft tid att sätta mig med datorn, så nu kommer det flera kommentarer på en gång!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!