Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 19 april 2019

Syrrans födelsedag

Idag fyllde min syrra år.  
Vi var inbjuda till dem på kombinerat födelsedag/påskfirande på eftermiddagen. Solen sken från en klarblå himmel och det var varmt och skönt ute. Riktigt härligt!


 Även hundarna njöt av det fina vårvädret. Pappa och hans fru kom och hälsade på över dagen och det var jättemysigt att få krama om honom igen. Vi har ju inte setts sedan i julas, även om vi hörs ofta på telefon.

Syrran fick bland annat några presentkort på pysselaffär och av mig fick hon en virkad filt (jag ska skriva mer om den i ett annat inlägg) som hon och svågern kan ha som överkast på deras säng i husvagnen.


Eftersom det var så varmt och skönt så dukades det på deras stora altan och svågern grillade hamburgare och annat smått och gott.


Mina hundar älskar att kunna gå in och ut som de vill hos syrran.


Det är alltid lika mysigt att ha hela närmsta familjen samlad.


Till efterrätt hade syrran gjort en tjusig fryst cheesecake med Oreo-kex.


För de som inte ville ha choklad eller behövde glutenfritt så hade jag bakat en pavlova.


Alfahanen låg och sov på altanen medan Kaxmörten helst var ute i deras lilla trädgård och spanade.


Framåt kvällen åkte pappa och hans fru hemåt precis som mamma, och syrran och jag satte oss på altanen i lugn och ro en stund och kopplade av. Kaxmörten satt i mitt knä och spanade ut i sommarkvällen.


Sedan tittade vi på en actionfilm innan jag och hundarna fick skjuts hem.


Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!