Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 23 april 2019

Lugn och skön påsk

Det har varit en lugn och skön påsk med massor av virkning och ishockey. Inget drama överhuvudtaget vilket har varit väldigt välbehövligt. Vädret har varit otroligt skönt och hundarna har njutit av att ligga på balkongen...vilket också har gett mig dåligt samvete för att jag inte har tagit itu med resten av balkongen och plockat bort ljusslingor och julgranen mm... Men det finns tid nog för det senare och det viktigaste är att hundarna får plats där. Själv är jag inte så intresserad av att vara på balkongen än utan vill hellre virka och titta på ishockey.
Nu är klockan nästan 01.00 och jag sitter och väntar på att Washingtons match ska börja. Vi sov länge i förmiddags så än är jag inte så jättetrött, men vi får se hur länge jag orkar vara vaken. Själva perioderna är ju inget problem för då är det ju så spännande, utan problemet är när man under direktsändningen måste hålla sig vaken under de 18 minuter långa pauserna... Det känns dock skönt att veta att OM de inte vinner i natt så har de ytterligare en chans på hemmaplan om två dagar. Men jag hoppas verkligen att det inte kommer att behövas.

Let's Go Caps!

Annie 

1 kommentar:

  1. Vilken tur att jag inte känner nåt behov av att hålla mig vaken och titta! Hoppas att det går bra för "ditt" lag!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!