Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 1 juli 2018

Att det kan vara så stor skillnad på fotboll och fotboll...

Det senaste dygnet har jag sett 4 åttondelsfinaler i fotbolls-VM, och upplevelsen skilde sig verkligen från dag till dag.
I går var det 'ösar-fotboll'; de fyra lagen gav järnet från första minut och det var händelserika matcher med många mål. Frankrike vann mot Argentina med 4-3 och Uruguay vann mot Portugal med 2-1. Det var väldigt underhållande fotboll och jag njöt av matcherna.

Idag har det varit helt annorlunda... De fyra lagen har varit VÄLDIGT defensiva och tänkt mer på försvar än anfall vilket blir en väldigt tråkig fotboll att titta på. Det blir nästan inga målchanser och det händer i stort sett ingenting. Det är sådana matcher som jag är väldigt glad att jag sitter och virkar samtidigt för då kan jag fokusera mera på virkningen under tråkiga perioder av matcherna. Efter full tid så stod det 1-1 mellan Spanien och Ryssland, och efter full tid i matchen mellan Kroatien och Danmark stod det också 1-1 efter att lagen gjort varsitt mål under de 4 första minuterna av en 90 minuter lång - och ganska händelsefattig- match.

MEN...

Efter 2x15 minuters förlängning i båda matcherna var det fortfarande oavgjort och då blev det Straffsparkar! Inget är så spännande och grymt i fotboll som straffsparkar och då är matcherna VERKLIGEN INTE tråkiga längre och man är nästan på humör att förlåta den tråkiga fotbollen man har genomlidit tittat på i 120 minuter😁. Så i slutändan var jag ändå ganska nöjd efter dagens två matcher, och ännu nöjdare var nog Ryssland (hemmanationen) och Kroatien som lyckades vinna straffsparkarna och gå vidare i turneringen.
Jag har en stark känsla av att Sveriges match mot Schweiz på tisdag också kommer att bli en sådan där försvarsbetonad och 'tråkig' match, men då kommer det förstås inte vara tråkigt att titta på för vi svenskar som tittar kommer att vara så nervösa😬😬😬.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!