Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 28 juli 2018

Egentid med matte

Ibland delar jag upp hundarna som ni vet, och kanske bara tar med en av dem på en promenad eller för en lekstund i hundgården. Det är bra för dem att få egentid med mig och träna på olika saker, eller som i Alfahanens fall kunna lufsa runt i hans egen takt och gå dit han vill utan att Solstrålen ska snurra runt honom eller slicka honom i mungipan...

Idag tog jag med mig Solstrålen till hundgården för en lekstund eftersom han fortfarande har aktiveringsbehov - trots värmeböljan - som är större än hans äldre brorsor. Det är också bra att kunna ägna honom lite egentid eftersom han alltid behöver mer träning än de andra.


Solstrålen har alltid bråttom till hundgården eftersom det är ett av hans favoritställen där man leker med kompisar och äter massor av godis. Idag var det ju bara han och jag så vi gjorde lite sökövningar och så fick han gå slalom mellan mina ben och öva på att sitta kvar och vänta medan jag går bort en bit. Speciellt godissöket älskar han och han kan hålla på med det hur länge som helst, och trots att det är så varmt måste jag be honom att varva ner då och då så att han kommer ihåg att dricka.

Godisutdelning

Det var en mysig stund, och stunder som dessa hjälper verkligen till att hela tiden bygga och förbättra bandet mellan honom och mig. 

Annie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!