Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 25 juli 2018

Secret Paths


Som ni vet så gillar jag att ha MÅNGA virkprojekt på gång😁😁😁 och idag började jag på ännu ett. Och det är den här värmeböljans fel! Jag har nämligen känt på kvällarna att när temperaturen sjunker ner några grader skulle det vara skönt att kunna ha en mjuk men ändå sval sjal att lägga över axlarna när jag sitter i soffan och balkongdörren är öppen. Ofta blir det för varmt om jag tar på mig en tröja eller stänger balkongdörren...

Som tur är har jag ett restgarnslager av ett av mina favoritgarner - Järbo Elise - som är perfekt för sjalar. Tyvärr är färgerna inte så välmatchade eller de finaste färgerna jag normalt skulle välja men den här sjalen ska bara vara skön och bekväm och behöver inte vara supersnygg. Dock har jag valt ett jättefint sjalmönster av den underbara virkdesignern Mijo Crochet som heter SECRET PATHS, så förhoppningsvis kommer den inte se alltför hemsk ut...
Och kommer värmen att försvinna innan jag är klar med min sjal och jag ledsnar på den så kan jag alltid repa upp den och använda garnet till något annat projekt...😉.

Annie




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!