Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 31 juli 2018

Restgarnssjalen



Häromdagen gjorde jag klart min sjal av restgarner, och jag blev sååå himla nöjd med den! Med färgerna, mönstret och själva kvaliteten och känslan på sjalen!

Mönstret är ju som jag berättat tidigare den ljuvliga sjalen SECRET PATHS med den ändringen att jag har gjort varv med popcorn lite tätare än orginalet. Det underbara garnet är Järbo Elise som är ett av mina absoluta favoritgarn...vilket också är anledningen till att jag har en del restgarner. Förra året virkade jag till exempel ett antal halsdukar i Elise till mig själv och till nära och kära.

Ni vill ju förstås se lite mer av sjalen, eller hur?!
Jag lade ut den på min säng för att försöka få en helbild; i alla fall uppifrån och ner!


Här är en liten närmare bild på mönstret och blandningen av färgerna; jag har använt både enfärgat garn och melerat garn...


Och här är slutligen en närbild på spetsen och kanten av sjalen...


Det har faktiskt varit svalt nog någon kort stund någon kväll så att jag har kunnat använda min nya fina sjal som blev PRECIS som jag hade tänkt mig. Kanske till och med bättre! Och det tog mig bara lite mindre än en vecka att virka den (tack vare att jag BARA virkade på den och inget annat projekt) så jag har blivit lite inspirerad att försöka hålla mig till bara ett projekt ibland. Det är ju trevligt när sakerna blir klara...och snabbt dessutom😀!

Annie

3 kommentarer:

  1. Färgerna blev perfekta, trots att du inte funderade i timmar på det🙂 Din magkänsla är nog inte så pjåkig i alla fall😍😍😍😘

    SvaraRadera
  2. Den är helt fantastisk <3 och att du fått ihop den så bra färgmässigt med restgarner är otroligt bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Den blev jättebra! Jag älskar färgerna!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!