Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 9 juli 2018

Fy sjutton...

...vad drygt det är att ha mensen! Hela tiden så småvärker magen - trots att jag numera har bra värkmedicin - och dygnet runt är magen dessutom obekväm och uppblåst som en ballong. Jag har ett konstant sug efter skräpmat, vilket är väldigt jobbigt eftersom jag allmänt sett försöker äta hälsosamt och hålla nere vikten. Om varje dag skulle vara som de två senaste skulle jag verkligen inte leva hälsosamt... Det känns som om hela kroppen är ur fas och som jag inte har kontroll på vare sig känslor eller hormoner; det är som om Mensmonstret har tagit över😡. Sååå jobbigt, och jag vill bara att kroppen ska vara som vanligt igen och jag kan återgå till min hälsosamma livsstil och hemmaträning. Gör jag mina styrkeövningar nu är jag rädd för att magen ska få världens krampattack...

Som om inte mensvärken vore nog idag, har jag dessutom tvättat en STOR mängd tvätt. Dock har jag inte orkat städa - där gick gränsen! - så vi får se om jag orkar det imorgon.
På eftermiddagen - mitt i tvättandet - satte jag mig ned en stund i soffan för att vila benen och magen, och då kom Solstrålen och hoppade upp och satte sig riktig nära mig och lutade sig mot mig. Det var sååå mysigt!



Det kändes som om jag kunde sitta där för alltid och njuta av hans varma kropp bredvid mig och hans mjuka päls mot mina armar och bara känna hur hormonerna och själen lugnade ner sig. En ljuvlig stund❤.
Och så ringde timern och jag var tvungen att gå ner i tvättstugan... men jag satt kvar nån minut extra  och bara njöt och borrade in mitt ansikte i hans mjuka goa öron...❤. Det var precis vad jag behövde just då och dagens bästa stund❤.

Annie

2 kommentarer:

  1. Vilken värkmedicin tar du? Har en dotter med stora problem med mensvärken.

    SvaraRadera
  2. SV. tack för ditt svar. Jag ska tipsa dottern om dem. Jag har sagt till henne att gå till läkaren men hon har inte gjort det. Hon brukar också kräkas och har t.o.m. svimmat av smärtan ett par gånger. Senast vid busshållsplatsen och nu när hon ska flytta hemifrån blir man lite orolig över var hon svimmar nästa gång. Inte säkert att det är där någon kan hjälpa henne.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!