Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 24 juni 2018

Tung förlust för Sverige

Idag har jag gjort i ordning en sats med fläderblomssaft. Jag var inte säker på om jag skulle göra någon sådan saft i år, men när blommorna slog ut och började dofta så blev jag riktigt sugen på att ändå göra en sats... I år bestämde jag mig för att använda min online-vän JOHANNAS RECEPT  på  fläderblomssaft. Jag vet att hon brukar göra saft varje år så då borde den bli bra.
Nu är det bara att vänta i 3 dagar medan saften står till sig i kylskåpet. Min förhoppning är att jag sedan ska kunna använda fläderblomssaft i bakningen och eventuellt till min hemgjorda glass.

I kväll såg jag Sverige förlora matchen mot Tyskland i VM med 2-1...och det i den sista minuten av matchen. Sååå smärtsamt när de kämpade såå hårt i 93 minuter för att få med sig en poäng in i sista gruppspelsmatchen. Sport kan vara riktigt grym ibland. Nu måste de vinna matchen mot Mexico och antagligen med bra målskillnad för att gå vidare...vilket inte blir lätt.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!