Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 24 juni 2018

Sportsliga uppdateringar

Nu när jag och alla andra svenska fans börjar återhämta sig efter den fruktansvärt tunga förlusten igår i sista övertidsminuten mot Tyskland, så är det väldigt skönt att konstatera att om Sverige vinner mot Mexico på onsdag så är de ändå vidare till åttondelsfinal. Det är bättre förutsättningar än jag trodde. Dock har Mexico vunnit sina första två matcher så det blir inte en lätt match, men det räcker ändå för Sverige att vinna med 1-0.

Annars har det varit en ganska lugn dag. Jag har virkat klart två större projekt; en stor duk och en tröja. Dock har jag inte tagit några kort än så jag har inga bilder att visa här på bloggen.

Det händer VÄLDIGT MYCKET borta i NHL just nu, och väldigt mycket i Washington Capitals. Spelare och coacher förhandlar om nya kontrakt och lagen letar efter nya, unga förmågor inför nästa säsong. För bara några veckor sedan så vann Washington Capitals det största man kan vinna, och nu har deras coach lämnat laget och deras jätteduktiga andra-målvakt Grubauer och en av deras mest pålitliga backar Brooks Orpik har båda blivit utbytta. Det känns väldigt tråkigt att laget splittras så mycket redan nu, men jag antar att det är en stor del av sporten. Speciellt när man har blivit ett vinnarlag; då blir alla inblandade VÄLDIGT intressanta och eftertraktade. Tack och lov så är Bäckström och Ovechkin och de flesta av de andra stjärnorna fortfarande kvar. Dock har laget ingen coach just nu så det känns lite nervöst tycker jag. Coachen styr ju väldigt mycket av vad som sker på ishockeyrinken, så det är ju viktigt att det blir rätt för laget. Det blir väldigt intressant att se vilken person de väljer. Spännande fortsättning följer...

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!