Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 8 juni 2018

I natt smäller det!

Idag har jag pulat med lite av varje, såsom fixa i ordning student-presenter åt min systerson som tar studenten imorgon. Dessutom hade jag lovat honom att baka en Tosca-kaka så det gjorde jag också idag. Och satte upp myggnät vid balkongdörren; det har varit mycket mygg och flugor den sista tiden så det var verkligen dags för det om jag ska kunna ha dörren öppen till balkongen på dagarna.

Men framför allt har jag laddat inför nattens match i NHL. Den femte matchen i Stanley Cup finalen och Washington leder med 3-1 i matcher...!!! Jag vågar knappt tänka tanken på vad som händer om de vinner EN match till...!!!

Med tanke på att min systerson tar studenten imorgon förmiddag så är det inte superbra tajming att vara uppe hela natten, men en sådan här viktig match går bara inte att missa...! Jag tog en tupplur tidigare i kväll för att orka i natt, och jag hoppas kunna få några korta tupplurer imorgon också.

Nu ska jag ta ut hundarna en sväng och sedan är det snart dags för match kl 02.00!

Go Caps!!!

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!