Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 6 juni 2018

Besök i hundgården

Trots att jag fick gott med sömn i natt så var jag sååå trött på förmiddagen när jag skulle kliva ur sängen. Hade jag inte haft hundarna vet jag inte hur länge jag hade legat kvar...

Men nu har jag ju hundarna och jag lyckades masa mig ut genom dörren med tre hundar i släptåg och sedan styrde vi nosarna mot hundgården. Det har varit lite/mycket svalare de senaste dagarna så det är skönare för hundarna ute nu; kombinationen värmebölja och päls är ju annars inte så jättebra...
När vi kom till hundgården var det redan två hundar där, bland annat en schäfervalp som var hur söt som helst. Så vi gick en liten runda i ett mysigt skogsparti där Solstrålen kunde springa lös en stund innan vi återvände till hundgården och då kunde vi själva gå in där en stund. Jag gillar att vara i hundgården extra mycket nuförtiden när Alfahanen inte orkar med några längre promenader längre, för då kan han strosa runt i sin egen takt eller lägga sig och vila medan de andra två kan göra det de vill.

Idag var Alfahanen väldigt godis-sugen och kom till mig stup-i-ett för att få en liten go'bit.


Solstrålen var också godissugen.

Om jag tittar till vänster kanske jag kan få en bit till!

Kaxmörten ville också ha en godisbit.

Nu på sommaren har jag nästan alltid med mig vatten om jag planerar att vara ute lite
längre med hundarna. Faktum är att jag är nästan säker på att Alfahanen
vet vad VATTEN betyder vid det här laget eftersom jag alltid har haft med mig 
vatten på somrarna.

Sedan blev det lite lek också. Alfahanen orkar inte springa så mycket och Kaxmörten blir mest sur
på Solstrålen så det brukar bli jag som leker med Solstrålen.

Han älskar när jag springer efter honom och 'jagar' honom😊.
De andra två har däremot alltid tyckt att det är helskumt om jag försöker jaga dem, haha.

Kaxmörten vill gärna skälla när vi är i hundgården och det är inte alltid populärt...

Alfahanen älskar att lägga sig ner och vila och rulla sig i sanden...

Solstrålen spanar in läget omkring oss.

Det kan ju gå förbi någon...!

Jag gick hem med nöjda hundar som sedan fick sin mat i aktiveringsleksaker. Sedan klippte jag klor och städade innan vi äntligen kunde ta det lugnt i soffan.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!