Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 3 oktober 2016

Tvätt- och städdag

Hundarna har det inte lätt när jag har tvätt- och städdag!
Dels klipper jag deras klor vilket inte är populärt. Alfahanen gör sitt bästa för att smita undan - vilket förstås är lönlöst. Som med mycket annat nu när han har blivit äldre så tycker han inte att jag behöver klippa hans klor så vi får ha långa diskussioner om det ämnet varje gång...!
Solstrålen står ut med det under högljudda protester och få ha på sig munkorg ifall det skulle bli alltför starka protester. Kaxmörten tolererar det ganska bra, förutom att han kan springa och gömma sig om han får chansen. På ett ställe där jag inte kommer åt honom. Som under min dubbelsäng tex...Vilket han gjorde idag...
Men med list vann jag den kampen också:)
 
Dessutom är det jobbigt att se mig springa in och ut ur hemmet hela dagen. Hundarna försöker hålla koll på mig så gott det går samtidigt som de passar på att lägga sig och vänta på en massa konstiga ställen...
 

Här har Kaxmörten bäddat ner sig högst upp på högen av innerkuddar och täcken. Ibland kan man lägga sig i påsen med ren tvätt, eller i min kista - alternativen är många och det är alltid lika intressant att se var hundarna tar vägen sådana här dagar.

Förutom att tvätta så går jag ju också omkring och städar och dammsuger mm så jag håller igång hela tiden och det gör att det är väldigt jobbigt för hundarna att hålla koll på mig i längden. Det är mycket enklare att hålla koll på matte när hon sitter still i soffan och handarbetar hela dagen:)


Det brukar innebära att mot kvällen är de alldeles slut och sover som stockar... medan jag tyvärr måste fortsätta att jobba några timmar till...


Det känns som de är lika lättade som jag när jag äntligen är klar på kvällen och kan slå mig ner och ta det lugnt... Då samlas de omkring mig i soffan och somnar på störten eftersom allt är som vanligt igen här hemma:)

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!