Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 26 oktober 2016

Blandade julförberedelser

Idag har jag mest varit hemma och börjat med små förberedelser inför Adventsfikat om 4 1/2 veckor och julfirandet. Jag har ju i år bestämt mig för att försöka dra ner på stressen en aning innan och runt jul, och finna tid för att även ta det lugnt under julförberedelserna. Därför så har jag redan börjat slå in julklappar, och handlat ingredienser för julbakningen. Idag prövade jag ett nytt recept på vörtbröd i långpannan som jag blev riktigt nöjd med. Det är så smidigt att jäsa och grädda i en långpanna så det julbrödet kommer jag nog att göra igen under julen.

Det har självklart blivit lite virkning idag också. Jag håller på med en stor rödvit julduk och lite annat smått och gott; både till mig själv och till andra:)
Nu på kvällen har jag känt mig lite rosslig i halsen men jag ska göra mitt bästa för att motarbeta en eventuell förkylning. Jag har INTE tid att bli sjuk, det är en sak som är säker!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!