Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 30 oktober 2016

Söndag fyra veckor innan Första Advent 2016

Idag lyckades jag få min syskonson att komma över och pyssla med sina handgjorda julklappar. Förhoppningsvis blir han klar nästa söndag...det känns som om han börjar känna att det skulle vara bättre att hänga på sitt rum och spela tv-spel än julpyssla hos sin moster. Och det är ju förståeligt; han är ju 15 år. Få se vad som händer nästa år - misstänker att han kanske inte vill göra julklappar här då... Fast jag hoppas förstås att jag har fel.

Medan han pysslade så bakade jag lite till Adventsfikat - som han sedan fick provsmaka. Den kommande veckan ska jag försöka baka så mycket som jag kan få plats med i frysen, så jag satt också en stund och skrev ett planering-av-Adventsfikat-inlägg på julbloggen. När det gäller julbloggen så kan jag rapportera att vi i alla fall har tre deltagare i vårat JULLOTTERI...


 ...och det är ju kul att några är intresserade av att vinna våra fina vinster som syrran och jag har ägnat många timmar åt att skapa!

På kvällen hade jag tid för lite handarbete. Här är en stor virkad julduk som jag blev klar med i helgen...


...och som jag är riktigt nöjd med! Den mäter 60 cm i diameter och är den största duk jag någonsin har virkat! Den var väldigt rolig att virka så det kan hända att jag gör flera...:)

Som vanligt har hundarna legat i soffan bredvid mig.
Kaxmörten...


...och busfröet Solstrålen!
Solstrålen är som en bebis som kan somna i vilken ställning som helst; ibland väldigt roliga sovställningar, och ibland väldigt söta!

 
Han är ju bara sååå söt när han ligger och sover ihoprullad så här:))
Det är lätt att förstå varför företag ibland använder söta bilder på beaglar som extra lockbete för att sälja hundprodukter! 
 
Annie

1 kommentar:

  1. Men så gulliga dem har blivit!! du får hälsa dem så syns vi på fredag.
    <3<3

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!