Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 13 oktober 2016

Det har varit...

...lite av varje idag här i Våran Lilla Vrå.

Två turer till hundgården blev det...

 
...så jag har delat ut mycket godis till mina älsklingar. Det blir ju lite extra gott när man lyssnar på matte och kommer när hon ropar...
 

...eller när man visar vilka fina konster - som att slicka sig om munnen på kommando - man kan:))

Jag har länge varit supersugen på en säsongsglass från GB, Sandwich pepparkaka, som jag tyvärr inte har sett i affärerna ännu. Idag tröttnade jag på att längta och tänkte att jag skulle pröva att röra ihop min egen pepparkaksglass...


Jag fryste in den i små portionsformar, och jag kan rapportera att den definitivt gick att äta...även om den förstås inte var riktigt lika god som orginalet.

På kvällen var det dock en smärre handarbetskris här när jag inte kunde hitta en av mina virknålar som jag behövde för ett visst projekt! Jag krälade på golvet, flyttade på soffan och vände upp och ner på alla kuddar och filtar men den var helt borta! Såååå irriterande! Och inte den första gången det händer...tyvärr...! Det är såå himla svårt att hålla reda på de små rackarna! Jag skulle behöva virknålar med inbyggda små sändare så att jag kunde söka efter dem när de springer iväg...!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!