Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 31 oktober 2016

Åh vilken frustrerande...

...dag det här har varit! Igår kväll hade jag gjort upp härliga planer för vad jag skulle göra idag, speciellt eftersom jag inte hade något inbokat. Jag vill ju liksom på allvar börja beta av den där listan på saker jag måste hinna med innan Adventsfikat...!

Men...jag hade inte räknat med en riktigt jobbig mensvärk - jag är SÅÅ LESS PÅ DEN HÄR J-A VÄRKEN - som gjorde det omöjligt för mig att stå i köket att baka, eller att stå upp någon längre tid överhuvudtaget. Värken har också gjort mig på jättegrinigt humör som förstås har gått ut över hundarna, vilket är mindre roligt. Speciellt eftersom det är Solstrålens 5:e födelsedag idag. Men jag får väl trösta mig med att han inte vet om det, och att de i alla fall fick tuggben fyllda med leverpastej så dagen borde ha varit rätt ok ändå även om matte har varit hängig och grinig. Dessutom känner jag av halsen igen nu ikväll, så planen är att titta på tv en stund och sedan gå och lägga mig riktigt tidigt.
Jag vet ju att jag behöver lyssna på kroppen och ta det lugnt när kroppen behöver det, men det är inte så lätt att få hjärnan att acceptera det, det inser jag nu. Och det är väl det som har varit mitt problem varje jul. Nu är ju förhoppningen i år att om jag börjar förbereda extra tidigt så kan hjärnan lättare acceptera att jag tar lite extra vilopauser när det behövs, men det känns ändå väldigt frustrerande att inte kunna göra det jag egentligen hade planerat för dagen. Speciellt eftersom jag har andra saker inbokade alla de andra dagarna...
Men vem vet, kanske lite extra sömn gör att jag orkar göra lite extra imorgon - bortsett från att tvätta och dammsuga vill säga...

Annie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!