Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 22 april 2017

Lördagskompott

Jag hade ingenting planerat idag förutom ishockey och virkning, och det kändes väldigt skönt eftersom jag kände mig lite yr och konstig när jag vaknade.

Efter jag hade varit ut med hundarna på förmiddagen gick jag en snabbsväng till affären. Då stötte jag på en kompis och vi bestämde oss för att gå till hundgården med hundarna en sväng lite senare.

På våran lokala Willys-affär har de börjat sälja utgående bröd till halva priset vilket ju är superbra. Även om jag vanligtvis är noga med att mitt bröd ska vara färskt så är det ju något annat om man har möjlighet att köpa bröd till halva priset! Perfekt när man är sjukskriven och har dålig ekonomi, och det känns ju mycket bättre att kunderna får en chans att köpa det billigare istället för att bröden ska slängas när det börjar bli gammalt!!!

Idag sålde de ut butterkakor så jag ringde min kompis och frågade om hon ville fika en stund och det tyckte hon lät bra, så efter en sväng till hundgården med en av hennes hundar och Solstrålen så gick vi hem till mig och fikade och satt och pratade en stund.

Sedan var det dags för Brynäs match på tvn och trots att det såg så bra ut så länge i matchen så förlorade de till slut så nu står det 2-2 i matcher.

Dessutom har jag svettat mig igenom Washington Capitals senaste match från inatt, och de lyckades TACK OCH LOV att vinna match 5 i övertid, vilket betyder att de leder 3-2 i matcher och behöver vinna en av de 2 matcherna som är kvar i matchserien. Deras STORA stjärna Alexander Ovechkin fick en rejäl tackling i början på matchen och blev liggande på isen och jag och hela Washington satt med andan i halsen och fasade för vad som skulle hända om han blev skadad...! Tack och lov kom han tillbaka i matchen så han verkar ok. Det skulle vara katastrofalt annars...

När jag såg Alfahanen ligga och sova på sin nya virkade matta...


...så kände jag att jag gjorde HELT RÄTT som virkade en egen matta till honom:) Speciellt eftersom han har varit lite extra stel de senaste dagarna vilket har bekymrat mig en hel del. Jag masserar honom flera gånger om dagen för att mjuka upp musklerna och jag tror/hoppas att det hjälper.

Jag håller på att virka en himla massa rutor till mitt nya filtprojekt SPRING LANE CAL...



...men än så länge har jag inte tröttnat; tvärt om! Jag vill göra filten större än c:a 1m x 1, 2 m så jag virkar ännu mer rutor:) Jag är väldigt förtjust i färgerna jag har valt och det hjälper ju till, och de flesta delarna är roliga att virka.

Slutligen filmade jag Kaxmörten när han stod och stirrade ut genom fönstret och gnällde...


Så här har vi det hemma från morgon till kväll just nu...
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!