Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 3 april 2017

Barndomsmat

Just nu tryter ekonomin och matinspirationen så ikväll blev det en VÄLDIGT gammal matklassiker från våran familj: MAXIBULLAR.


Jag har många goda barndomsminnen av Maxibullar:) Det var en maträtt som mamma ofta gjorde när vi var barn och var på båten på somrarna, och jag kan lätt förstå varför. Det är lätt och snabbt gjort att röra ihop en smet och sedan steka bullarna och servera dem varma med sylt, och inte blir det mycket disk heller.

Jag och syrran var alltid nöjda när Maxibullar stod på menyn och jag kommer ihåg hur vi satt i båten runt matbordet och mumsade på våra bullar...och allra helst skulle bullarna ha en liten sträng av ogräddad smet i mitten vilket gjorde dem extra smaskiga och geggiga...:)

Det är kanske inte så konstigt att både syrran och jag har tagit med oss receptet in i vuxenlivet och jag vet att mina syskonbarn också har ätit sin beskärda del av Maxibullar. Jag själv har tex minnen av att jag lagade dem till mig själv när jag jobbade som au-pair i England på 90-talet.

Men med de barndomsminnen jag har av Maxibullar så kommer de alltid att vara BÅTmat för mig, precis som BULLENS pilsnerkorv med potatismos, samt Varma mackor med makrill!
MUMS!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!