Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 24 april 2017

Jaaaaaa!

Idag har det varit en bra ishockey-dag!!!

Washington Capitals vann i natt den sjätte matchen med 2-1 i förlängningen och vann därmed matchserien mot Toronto med 4-2! Svensken Markus Johansson (laget har dessutom en tredje svensk, André Burakowski) var den som gjorde båda målen och han hade en riktigt bra kväll. Jag satt med andan i halsen hela matchen kändes det som, och när Washington gjorde sina mål - framför allt i förlängningen -  skrek jag mig hes! Såå himla härligt!

Nu får jag pusta ut i några dagar innan de ÅTERIGEN ska ta sig an sin ärkefiende Pittsburgh Penguins i nästa runda. Det är dessutom det enda laget i NHL som jag verkligen INTE gillar, så det kommer att bli hemskt plågsamt, underbart, nervöst och jobbigt och stressigt och hjärtklappande att följa den serien. Och jag vill SÅ FRUKTANSVÄRT MYCKET att Nicklas Bäckström och Washington Capitals ska vinna!

Här hemma i Sverige vann Brynäs sin match på bortaplan och leder finalserien med 3-2 i matcher, vilket innebär att om de vinner en match till så är de Svenska Mästare. På torsdag har de hemma-match så det blir spännande att se hur det går. Tack och lov är jag inte lika känslomässigt investerad i den här matchserien, vilket gör det mer underhållande att följa. Fast självklart vill jag att Brynäs ska vinna!

Som om det inte vore nog med ishockey, så drar dessutom Ishockey-VM igång den 5:e maj, och i år får det svenska landslaget tillskott av många NHL-spelare som redan har avslutat sin säsong. Det känns kul och jag hoppas att det innebär att det kan gå bra för Sverige och bära hela vägen till medalj. Ska bli spännande att följa det också:)

Som sagt, det är härliga tider för ishockey-älskare just nu!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!