Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 13 december 2015

Våran Lucia-dag:)

Kaxmörten öppnar sin paketkalender på morgonen.

Alfahanen öppnade sitt paket men med lite mer försiktighet:)

I ett av mina adventspaket fanns den här underbara vägvisaren
från syrran, och i mitt andra paket från mamma fick jag en
jultvål:)

Syrran m. familj hade tagit fram alla juldekorationerna, och så här fint
såg det ut på framsidan...

...inklusive det här meddelandet till tomten:) Han har ju ändå fem hundar att akta
sig för:))

Vi bakade och dekorerade pepparkakshus och jag hade hand om själva
utbakningen...

...medan tonåringarna gjorde sina egna husmallar...

...och syrran satte ihop husen:)

Det var lite trångt i köket med två vuxna, några tonåringar och fem intresserade
hundar...

...men vi lyckades få till riktigt färgglada och julmysiga pepparkaksalster:)

En mycket trevlig Luciadag och 3:e Advent!!!
 
Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!