Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 11 december 2015

Nobel och en deppig Kaxmört...

Idag var det Nobel för hela slanten här hemma; älskar att lära mig om pristagarna, titta på klänningarna, se vackra kungasmycken, lyssna på talen mm mm:)
Samtidigt som jag följde allt det fina på tvn så dekorerade jag också min fina gran som jag är jättenöjd med! Det är nog den finaste riktiga gran jag har haft någon gång! Tjock och tät och massor av grenar - ganska perfekt helt enkelt:)

Men en som inte mådde perfekt idag var Kaxmörten. Han har haft lite uppror i sin mage det senaste dygnet. Magen har mullrat och pyst mm, (även om det som kom ut i andra ändan har varit ok). Idag ville han inte äta på morgonen, och sedan har han följt mig överallt och tittat på mig med bedjande ögon. När jag har suttit i soffan har han velat krypa upp i min famn och ibland gick jag till och med omkring och bar honom som en bebis, stackarn.

Kan du sluta att hålla på med julgranen och gosa med mig istället?!
Han har verkligen sett ledsen ut och nästan gammal, vilket gav mig en inte så rolig känsla av hur han kommer att vara när han blir gammal..:(
Nu har han i alla fall somnat och magen verkar ha tystnat...tack och lov. Han har vankat efter mig hela dagen så han behöver verkligen sova.

Och på tal om sova; det behöver jag också göra!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!