Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 3 december 2015

SÖK!

Även om vädret inte är så värst muntert just nu - jag vill ha minusgrader och snö! - så brukar vi gå en sväng till hundgården nästan varje dag så att Solstrålen får en chans att sträcka på benen om han vill:)

Idag var det i alla fall sol så jag passade på att ta några bilder när vi var där:)

 
Den här bilden visar hundarnas - kanske framför allt Solstrålens - favoritaktivitet just nu...SÖK!
Jag brukar ta med leversnittar till hundgården ibland och slänga ut dem på gräsmattan och sedan går mina pälsklingar och söker efter bitarna:) Alla hundarna tycker det är kul - och GOTT! - men framför allt Solstrålen kan hålla på hur länge som helst:) Det märks verkligen att han har en Beagle-nos! Han liksom dammsugar marken mycket noga och ger inte upp i första taget. När de andra två har slutat för länge sedan så går Solstrålen fortfarande runt och söker, och ofta fortsätter han också att söka godis nästa gång vi kommer dit:) Jag hoppas att han får tillfredställelse från den här leken, och att det ger honom en chans att använda sina starka drifter på ett vettigt sätt:) 

Efter att ha jobbat med nosen en stund så blev Alfahanen trött och gick och lade sig för att vila. Självklart var jag där med kameran och tog en bild på min stiliga pensionär:)


Kaxmörten kommer springande för att få mera godis...



...vilket fick Solstrålen att också komma springande till mig:)


Det är ju ändå lättare att få godis direkt från mattes hand än att söka själv..:)

Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!