Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 24 augusti 2015

Sport, sport och mera sport!

Jag har inte så mycket att skriva om här på 'vardagsbloggen' just nu eftersom jag spenderar så mycket tid som jag kan med att titta på friidrotts-VM (först det inspelade passet från natten och sedan kvällspasset) och samtidigt brodera på mina olika julklappsprojekt. Eftersom jag också är tvungen att gå promenader med hundarna och blogga på mina andra bloggar (det finns en hel del att skriva om på korsstygnsbloggen, och julen tänker jag OFTA på så julbloggen är också igång), så skulle jag just nu behöva ett dygn som har 48 timmar och inte 'bara' 24 timmar!

Men jag klagar INTE - det är underbara dagar för mig! Jag älskar när det är stora sportmästerskap och tvn sänder dem dygnet runt! Då kan jag gå helt in i mitt stora sportintresse och jag vet att de dagarna alltid bjuder på mycket underhållning:) Visst är det kul och spännande om svenskar är med, men det är inte nödvändigt för min del. Jag tittar med intresse även om det inte är några svenska att heja på:) Och om ni undrar; JA, jag har alltid varit så intresserad av sport! Jag kommer ihåg när jag fortfarande bodde hemma som tonåring hur jag gick upp mitt i natten för att titta på Mats Wilander som spelade tennis i Australian Open, eller hur jag satt i gillestugan och skrek när Sverige spelade ishockey och gjorde mål! Tack och lov har mina föräldrar alltid varit förstående när det gäller mitt stora sportintresse, och jag tror till och med att jag har fått det från min mamma som också är intresserad av sport:) Även min underbara morfar brukade följa sport på tv och jag har många fina minnen av att sitta hemma hos mormor och morfar och titta på sport på tvn med morfar:)

Dock måste jag slita mig från tvn senare i veckan eftersom vi har 'filmdater' inbokade och min systerdotter fyller 13 år, så då kanske det kommer att hända saker här på bloggen igen...

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!