Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 16 augusti 2015

Ombyte förnöjer - i alla fall när det gäller mitt broderande!

Jag var inte så sugen på att brodera på mina pågående projekt idag, men jag ville fortfarande brodera. Därför fick jag verkligen känna efter inombords vad jag ville brodera på istället....

Det blev lite juletiketter igen, men den här gången broderade jag med vit tråd på röd väv. Jag har faktiskt varit sugen på att testa det så då passade det bra att göra det idag:) Efter ett par, tre timmar så hade jag broderat fyra små motiv...


...som så småningom ska bli etiketter till julklappar:)

Sedan har jag funderat på att ge min korsstygnsblogg en jul-makeup, och då funderade jag också på hur många julbroderier jag har gjort...och hur många påbörjade julbroderier jag har liggande... ja, det är några stycken...

Så idag blev jag sugen på att ta fram ett av dessa broderier, och det blev den här jultavlan som jag började på för över tio år sedan, INNAN jag lämnade England!


Kanske det är dags att försöka göra klar den här tavlan, som ju har en liten gammaldags charm:)
Så idag broderade jag klart staketet vilket innebar lite vita detaljer och mörkblåa efterstygn:

 
Skillnaden är ju inte direkt så jättestor...
 
 
...men jag vet att jag i alla fall har broderat klart DEN delen på tavlan:)
Just nu - ikväll - känner jag mig lite motiverad att faktiskt göra klart den här jultavlan nu - tio år senare - men eftersom det är mig vi talar om så vet vi att den känslan kan försvinna väldigt fort...:)  När jag vaknar imorgon kanske jag känner för något helt annat...!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!