Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 12 mars 2021

Vardagsslit

 Nu börjar jag äntligen få lite ordning här hemma efter tre dagars slit och en slutkörd kropp. 
I måndags kom den nya digitalboxen och tv-hubben så hela tisdagen ägnades åt att få i ordning allting. Tacka vet jag virk- och stickbeskrivningar; det är mitt språk. När det är frågan om teknik känner jag mig mest som ett enda stort frågetecken. Syrran som normalt sett är min teknikguru hade fullt upp med jobb etc, så jag försökte ta mig fram på egen hand med de medföljande instruktionerna. Det tog mig flera timmar att försöka bringa någon ordning på alla kablar och anvisningar, och i slutändan blev jag ändå tvungen att ringa Comhem och fick mycket hjälp av en trevlig tjej på tekniskt support för att komma igång med allting igen och förstå hur tv-hubben var uppbyggd.. 

Nu börjar jag i alla vänja mig med allt det nya när det gäller tvn och digitalkanalerna, och jag uppskattar VERKLIGEN att kunna gå tillbaka en hel vecka för att titta på program jag har missat, eller ställa in inspelningar på program som ligger en vecka framåt. Eller att automatiskt kunna spela in alla avsnitt i en serie. Dock känns det fortfarande väldigt konstigt att kunna 'prata' med tvn😳 även om det är smidigt..

I går och idag har jag slitit här hemma med tvättstugan (som jag fick skjuta upp på grund av allt som hände) och all tvätt som jag hade liggande. Det var så mycket att tvätta att jag fick boka ytterligare en tid i morgon för att kunna tvätta klart allting den här veckan. Dessutom hade jag mycket jultextilier som jag behövde stuva undan och samtidigt ta fram textilier i vårfärger/påskfärger. 


I början på veckan var det ju nästan vår ute och då blev jag sugen på att dekorera med lite glada färger igen, men som ni kan se på fotot så har snön kommit tillbaka de senaste dagarna. Men inne är det dags för lite vårkänslor; det är ju snart påsk ändå.


Men det tar tid att fixa hemma, speciellt eftersom jag nästan alltid vaknar trött numera och sedan får kämpa mot tröttheten hela dagarna. Så medan hundarna har legat och myst härhemma så har jag varit inne och rivit i klädkammaren, och stuvat undan jultextilier och dammsugit upp en massa grus och rensat på vardagsrumsbordet och torkat golvet mm.


Jag har fortfarande saker att ta itu med, som tvätten imorgon och den stora disken som väntar i köket, och en frys som behöver frostas av och sorteras, men de jobbigaste sysslorna är i alla fall avklarade för den här gången vilket känns jätteskönt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!