Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 5 mars 2021


 Usch vilken jobbig vecka det har varit. Klimakteriebesvär, oro för ekonomin, besök hos veterinär med Kaxmörten för ultraljud och den så gott som alltid närvarande tröttheten... och så lade min digitalbox av mitt i alltihopa och då blev det bara fööör mycket...!  Insidan bara skrek 'nu ORKAR jag inget mer!!!'

Under mina många år i England levde jag under konstant stress och oro och kroppen var på helspänn för det mesta, vilket förstås gjorde att jag mådde sämre och sämre och kroppen tog mer och mer stryk eftersom detta pågick i många år. Dock insåg jag inte (eller ville inte inse) då HUR illa det var, utan det är något jag har insett efteråt. Jag tog så otroligt mycket skada på många olika sätt som fortfarande påverkar mig mycket i mitt vardagliga liv, och en av konsekvenserna har blivit att hjärnan numera stänger av och ångesten tar över när det blir lite för mycket ovälkommen stress i vardagen eller om jag känner mig hotad i min egen (skydds)bubbla. Och det hände verkligen den här veckan. 

Men nu har det lugnat ner sig en aning och jag kan fungera någorlunda normalt igen...förutom att jag känner mig helt slut. Men ångesten har i alla fall dragit sig tillbaka för tillfället.
Min fina familj har som vanligt ställt upp och hjälpt mig så gott de kan. Syrran lånade mig en tv-modul så att jag i alla fall kunde få tillgång till mina älskade favoritkanaler inklusive ishockeyn, och mamma ställde som vanligt upp med skjuts till veterinären och hjälpte till med lite matkostnader. En ny digitalbox och hubb (?) är beställd och mamma har dessutom erbjudit sig att betala för större delen av den engångskostnaden tack och lov💝. 

Min lilla skrutt fick magen rakad innan ultraljudet...


Kaxmörtens ultraljudsundersökning gick bra. Han var JÄTTEDUKTIG och låg helt stilla på rygg under hela undersökningen (säkert minst 15 minuter) utan lugnande medicin. Det hade Solstrålen ALDRIG klarat av. Fast å andra sidan skällde Kaxmörten ut veterinären ordentligt först, vilket Solstrålen aldrig skulle ha gjort...😉. Kaxmörten har några förändringar på levern men veterinären trodde de var godartade så med tanke på att han inte har några allmänna hälsoproblem just nu så kom vi fram till (eller framför allt JAG som inte ville betala för ytterligare undersökningar om det inte var nödvändigt) att avvakta med ytterligare dyra undersökningar. Och samma veterinär ska också operera hans trasiga tand om några veckor och allt såg bra ut inför den operationen.

Nu hoppas jag på lite återhämtning med en mycket lugn och händelselös helg i soffan med spännande skidtävlingar på tvn och bra svenska insatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!