Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 24 februari 2019

Vårkänslor och ishockey

Vilken jobbig natt jag hade. Magen kändes konstig under natten och det väckte mig många gånger. Och en gång när jag lyckades somna så vaknade jag av att Kaxmörten låg precis vid mitt öra och snarkade jättehögt...i alla fall kändes det så😉. Så när jag till slut steg upp ur sängen vid 9-tiden så kände jag mig trött och hade dessutom ont i ryggen vilket har stört mig hela dagen.

Dock sken solen och det kändes verkligen som vår i luften.


På eftermiddagen visade termometern på +10 grader så då plockade jag undan på balkongen och släppte ut hundarna så de kunde få spana lite.


Jag vet ju att Alfahanen älskar att ligga på balkongen så det var väl värt det att sätta på sig en extra fleecetröja medan balkongdörren var öppen. Jag vill ju att Alfahanen ska få njuta så mycket som möjligt av sådant han tycker om den här sista tiden❤.


Han låg kvar ute på balkongen och myste en bra stund medan de andra två sprang ut och in och det kändes så bra att se.

Nu på kvällen har jag tittat på en väldigt underhållande ishockey-match mellan Washington Capitals och New York Rangers som Capitals till slut vann med 6-5 i övertid (och Bäckström gjorde två mål!). Den här tiden på året är det sista tillfället att göra 'deals' (trades) mellan lagen och byta spelare inför slutspelet. Washington har ju de flesta spelarna kvar från förra året då de vann Stanley Cup och har inte ändrat så mycket på sitt lag, men de har tillfört två nya spelare de sista dagarna. En av dem är en svensk, Carl Hagelin, som faktiskt har spelat i Pittsburgh Penguins (Capitals ärkefiende i Stanley Cup) i flera år😡. Men det känns bra. Hagelin hade redan bytts bort till ett annat sämre lag en under säsongen så han är nog glad för chansen att få spela i Capitals istället. Han spelade första matchen igår och andra matchen idag och har varit ett bra tillskott till laget. Han är riktigt snabb på skridskorna och jobbar hårt och passar bra in i deras spelsystem. Det ska bli kul att följa honom tillsammans med Bäckström och de andra svenskarna i Capitals framöver. Nu börjar det ju dra ihop sig för Stanley Cup-slutspelet...bara en dryg månad kvar🤞.

Annie

1 kommentar:

  1. Det ser så mysigt ut när de står/sitter på balkongen och tittar ut!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!