Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 16 februari 2019

Mello deltävling 3

Jag hade faktiskt inte tänkt skriva om Mello för jag blev lite less förra helgen när jag tyckte att 6 av 7 bidrag var ganska dåliga😒.
Men ikväll var det enligt min smak lite bättre kvalitet på låtarna så det här är vad jag tyckte...

Den första duon, 'the Lovers of Valdaro' (konstigt namn...) med sångaren i rosa-oranga trikåer gillade jag faktiskt, men det är för att jag alltid har gillat synth-musik och låten påminde mig om mina älsklingar Erasure och andra klassiska synth-låtar. Jag ❤-röstade på dem men förstod samtidigt att jag är nog en av få som gillade dem...😉.

Dolly Style...hm...jag tycker nog att det hade varit lämpligare om de sjöng på svenska eftersom många av deras fans är svenska barn. Överhuvudtaget tyckte jag detta var ett ganska konstigt nummer och Dolly Styles sämsta bidrag i Mello hittills...

Martin Stenmarck är inte en favorit hos mig och låten var väl ungefär vad jag väntade mig. Den hamnar säkert på svensktoppen framöver...

Jag har verkligen problem med låtar eller artister som får mig att tänka på andra artister och det var vad jag tänkte på när jag såg Lina Hedlund. Det kändes som om jag såg en sämre kopia av Charlotte Perelli, och den här typen av låt har man ju sett sååååååå många gånger i svenska Mello...suck...
Jag blev ganska besviken att hon gick direkt till finalen och brydde mig inte om att se den en andra gång.

Omar Rudberg sade mig ingenting...

Däremot gillade jag Rebecka Karlssons låt skarpt och tyckte hon skulle ha gått direkt till finalen istället för Lina Hedlund😈. Rebecka sjöng med en sådan känsla och inlevelse som berörde.  Jag ❤-röstade definitivt på henne och kommer rösta på henne i Andra chansen också.

Slutligen har vi Jon Henrik Fjällgren...och det är verkligen något speciellt med honom och hans sång. Det är som om han talar till den svenska själen, eller den svenska ursprungsbon. Så fascinerande. Bilderna i bakgrunden, hans röst och jojken blir något magiskt tillsammans. Och så verkar han alltid så ödmjuk. Han fick ❤-röster av mig och medan jag skriver detta så hör jag fortfarande hans sång i mitt huvud. Kanske vi kunde skicka honom till Israel och så skulle alla länder tycka att han var så udda och därför rösta på honom och så vinner vi igen...??? Hursomhelst, han förtjänar att vara i finalen.

Så...vad tyckte ni om kvällen??

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!