Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 5 februari 2019

Vad har jag gjort idag...?

Tittat på den första disciplinen, damernas super-G,  i alpina VM i Åre. Inga svenska favoriter i denna tävling, men kul att VM-vintern har startat med tävlingar var och varannan dag under de sex kommande veckorna!

Solstrålen och jag var ner till hundgården en sväng i snöyran så han fick pulsa runt i den djupa snön - kanske runt 4 dm - och leka med en kompis.

Jag har virkat vidare på Frida's Flowers och börjar närma mig slutet på ursprungsmönstret...vilket innebär att jag också har funderat vidare på hur jag ska göra ursprungsfilten större...


Jag har bakat 'Chewy Seedy Oat and Apricot Bars', ett recept från Rachel Allens bok Rachel's favorite food at home. Rachel Allen är en tv-kock som jag blev förtjust i när jag bodde i England. Barerna/kakorna jag gjorde idag är inte fullt så nyttiga som jag skulle vilja, men de innehåller i alla fall mycket jordnötter, linfrön, solrosfrön, havregryn och russin. Sedan är det tyvärr lite för mycket smör även om jag minskade ner på mängden socker.
Det är tyvärr svårt när man har jättedåligt med pengar att hitta balansen mellan vad som är nyttigt, vad man vill äta, vad man kan laga/baka och vad man har råd att handla.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!