Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 23 februari 2019

Några bloggar jag läser och en kul händelse!

Förutom att jag själv har några bloggar så följer jag även andra bloggar.

Bland mina bloggfavoriter (som finns listade till höger på bloggen) finns min bloggvän MARIE som har en alldeles underbar JULBLOGG men också en VARDAGSBLOGG , och JOHANNA som bloggar om sitt innehållsrika liv som lärare med en matintresserad make, två underbara barn och bonusbarn mm.

Jag följer också bloggen CLARA STICKAR OCH SYR där stickdesignern Clara bloggar om handarbete, utmattning och en busig dotter. En annan handarbetsblogg jag följer är ATTIC 24 där Lucy bloggar om sina härligt färgglada virkade filtar och en och annan CAL (crochet-along).

HEJ HEJ VARDAG bjuder på mycket vardagshumor och tänkvärda funderingar, och ELISABETH skriver ärligt om livet som småbarnsförälder, hundägare och husrenoverande.

Några av dessa bloggare är ganska så kända inom sin genre, men ännu fler läsare har JONNA JINTON som är en fotograf och mångsysslare som delar med sig av sitt kreativa liv i vackra norrländska Grundtjärn.



Men min favoritblogg är nog ändå UNDERBARA CLARA som drivs av Clara Lidström som ganska ofta syns i media, men trivs i sitt gamla hus på landet där hon bakar och pysslar i trädgården och njuter av livet med sina två barn (med en 3:e på väg) och sin man. Hon älskar också julen och har (haft) en väldigt framgångsrik podd och gett ut flera böcker (inklusive en mysig julbok).
Jag har läst hennes blogg i många år och älskar variationen på hennes inlägg; det är som att läsa min favorittidning med en ny artikel varje dag. Häromdagen publicerade hon ett av sina mysiga VARDAGSINLÄGG och i relation till inlägget så frågade jag i kommentarsfältet:

När jag såg bilden på Folke som undrar vad du gör så undrar jag själv hur mycket barnen vet om ditt yrke/arbete? Tittar de på bloggen? Förstår de att du är ‘en kändis’? Känner de till begreppet ‘Underbara Clara’?

Jag förväntade mig inte ett svar eftersom hon har så väldigt många läsare (vissa inlägg kan få över 200-300 kommentarer!) men jag blev nyfiken...och man kan ju i alla fall fråga😊.
Men döm om min förvåning när jag såg att hon hade skrivit ett INLÄGG idag som svar på min fråga i onsdags; så kul!
Tänk att lilla jag bidrog med inspiration till ett av hennes inlägg på hennes mycket välbesökta blogg. Det gav min sista lördag i februari en fin guldkant😁.

Annie

2 kommentarer:

  1. Läste hennes inlägg, vad kul att du låg bakom det!

    SvaraRadera
  2. Då måste jag in och kika, har också läst hennes blogg i flera år men inte dagligen eller alla inlägg.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!