Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 1 februari 2019

Mitt lyckopiller

Ibland går jag och Solstrålen ut på egna små äventyr. Alfahanen orkar inte med så långa promenader nuförtiden och Kaxmörten kan ibland bli väldigt upphetsad när vi stöter på andra hundar. Och ingen av de två kan gå lösa. Men det kan Solstrålen. Solstrålen är faktiskt lättare att ha lös än att ha i koppel.

Men den största anledningen till att jag tar med mig honom ut - förutom att han behöver motionen/stimulansen - är att jag brukar bli på gott humör av det. Vi går till någon skogsdunge eller äng där han kan vara lös och sedan mår jag bara så bra av att se hans oförställda lycka.


Det går liksom inte att undvika att bli smittad av hans livsglädje när han springer runt och nosar, men framför allt springer till mig stup i ett för att få en liten godbit. Ögonen lyser, öronen fladdrar, benen sprätter och svansen viftar och han ser bara så glad ut!


Och kan vi dessutom vara i en vacker miljö så blir det ännu bättre.


Han är mitt alldeles egna underbara lilla lyckopiller som alltid sprider sin livsgläjde omkring sig.


Om jag dessutom kan slänga ut lite godsaker som han kan söka rätt på så är hans lycka fullständig.

Och jag kan gå hemåt efter ett tag med känslan att livet inte är så illa ändå...
Tack vare min älskade Solstråle❤.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!