Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 10 januari 2019

🐾 Vinterlek🐾



Idag var det några minusgrader ute och ganska klart väder så jag bestämde mig för att gå med ALLA hundarna till hundgården. Alfahanen orkar numera inte gå dit varje dag, och innan den senaste snön kom var det en isbana i hundgården så senaste gången vi var där var på nyårsafton. Med tanke på att hundgården är hans enda chans att få gå lös utomhus så känns det som en viktig aktivitet. Han måste ju få ha kul även om han inte orkar så mycket längre.

Och kul hade han! Det var så härligt att se honom lunka runt i hundgården och nosa och krafsa i snön och rulla sig. Det blev till och med några små springsteg, men mest tog han det lugnt och sökte efter lite godisbitar som jag slängde ut i snön till dem.
När vi sökövningar utomhus får jag slänga iväg speciella godisbitar låååångt bort till Solstrålen, för annars springer han runt snabbt som en vessla och käkar upp ALLA bitarna innan de andra två ens har tittat EN bit vardera. Solstrålen ÄLSKAR söklekar och som en äkta jakthund är hans beagle-nos så fruktansvärt effektiv!

Vi hade verkligen en mysig stund tillsammans och jag tror att Alfahanen var mycket nöjd när vi gick hemåt i sakta mak🐾.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!