Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 16 januari 2019

Vinterinredning

En del av mig var väldigt sugen på att bara sitta i soffan och virka denna onsdag, men en annan del ville gärna komma i ordning här hemma efter att ha slängt - snyft - ut julen och tvättat alla jultextilier etc. Och den sidan vann.

Jag har verkligen inte ett perfekt hem; det är för litet, väldigt slitet på sina ställen och har för mycket prylar (garner och hundsaker och hunddynor åt Alfahanen). Men det är mitt EGNA lilla hem som jag älskar och som jag försöker göra så fint som jag kan (när jag orkar) med de begränsade medlen som jag har. Och det innebär mycket handarbetade/virkade inslag, mycket kuddar och filtar, mycket tända
(doft)ljus och ljusslingor, och mycket säsongsbetonade textilier.

Och med snön som vräker ner utanför fönstret och som lägger sig så fint på träden och bäddar in naturen i världens vackraste bomull, så blir min matchade vintriga inredning just nu vitt och grönt med lite inslag av grått och rött. Normalt sett tycker jag att vitt blir väldigt sterilt, men just den här tiden på året när vi har massor av snö utomhus så tycker jag det är jättemysigt med snöig vit inredning inomhus.

Efter att ha torkat golven, plockat undan tvätt och strukit gardiner mm så kunde jag göra i ordning som jag hade tänkt.


Mina vita vintergardiner är upphängda i vardagsrumsfönstret och en vit vinterlöpare är på plats på matbordet. Där står också några konstgjorda vita julstjärnor och utblommade hyacintlökar som mamma ska få ta hand om.


Jag är väldigt förtjust i mina vita led-granar som fick fortsätta att stå framme och lysa efter julen.


I hallen lade jag en virkad stjärnduk på min lilla hylla och ställde dit en (jul)lykta som jag fyllde med en led-ljusslinga.


Sovrummet har fortfarande kvar de flesta röda textilierna eftersom jag tycker det är mysigt just nu, men jag tog fram kristallskålen jag fått av Bästa T och fyllde den med en led-ljusslinga med gröna och vita bollar och det blev riktigt fint.


Jag älskar dessa batteridrivna led-ljusslingor som kan lysa dygnet runt utan att slösa el. Tack vare batteriladdaren så är det ju lätt att ladda dem efter några dagar när batterierna börjar ta slut.

Det enda jag har kvar att fixa nu är soffbordet. Jag har nämligen virkat en ny duk till det bordet och håller på att fästa alla trådarna. När det är gjort imorgon så kan jag göra i ordning på soffbordet också...och sedan är allt klart! Och jag kan sitta i soffan och njuta av mitt vinterfina hem!

Annie  

1 kommentar:

  1. Det verkar så mysigt, hemtrevligt och personligt hemma hos dig <3

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!