Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 19 januari 2019

Min Frida's Flowers resa del 3

Om jag ska vara ärlig så har jag inte mått så bra idag. Vissa dagar känns alla skavanker, problem och brister i mitt liv så himla tunga att bära...och idag var en sådan dag. Misstänker att det kan ha att göra med hormonerna och en kommande mens men det gör det ju inte lättare när nuet känns jobbigt.

Men jag har tittat på sport hela dagen (och försökt ignorera min dystra sinnesstämning) och virkat vidare på mitt senaste filtprojekt.

Först var det ju dags att virka klart 4 stycken halva Dahlia bud vilket jag gjorde ganska fort.


Sedan var det dags att gå vidare till del 3 som heter Bird of Paradise. Det var en ny hexagonform men här byter man färg i varje varv vilket gör det roligare😊...men det blir ju fler garnändar att fästa😟.

Jag har många gånger sett bilder på  hela filten och den är JÄTTEFIN och alla färgerna ser underbara ut tillsammans. Men när jag idag har följt mönstret och virkat ihop dessa färger så har jag flera gånger tänkt att blir de här färgkombinationerna verkligen bra??? trots att jag följer mönstret.


Ceriserosa och klarröd såg konstigt ut tillsammans, och när jag lade till varvet med brunt så rynkade jag verkligen näsan...jag är INTE en fan av brunt😬.


Men efter ett varv av svart och sedan gult så började det se lite spännande ut.


Det svarta varvet är lite speciellt eftersom man virkar en stor del av det på baksidan av hexagonen så det syns knappt framifrån. Så här ser det dock varvet ut bakifrån.


Det som är krångligast för mig i detta fall är att det är svårt att fästa de svarta garnändarna eftersom varvet mest består av tunna luftmaskor som inte är mycket att fästa garnet i. 

Sedan var det dags för ett vitt varv.


Efter det vita varvet avslutar man med två varv svart vilket binder ihop färgerna på ett jättefint sätt.


Vid det här laget var jag väldigt nöjd med färgerna som ni förstår.
Jag tycker alltid det är så snyggt när man har ett färgglatt mönster på svart botten, men det är inte så ofta jag virkar med svart. Det är nämligen väldigt svårt att se vad man håller på med eftersom allt blir så mörkt. Jag försökte virka det här sista varvet nu på kvällen men trots att jag har en stark lampa precis bredvid mig så såg jag knappt vad jag höll på med.
Så jag bestämde mig att fortsätta med den svarta delen när jag kan virka i dagsljus.

Annie

2 kommentarer:

  1. Spännande virkprojekt att få följa, krya på dig <3

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga färger, vad fint det blir. Jag måste komma igång med ett handarbetsprojekt jag också. Vet inte vad, bara. Fast just nu läser jag en massa istället!
    Jag har försökt kommentera det här inlägget med mobilen, men nu funkar det inte igen...

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!