Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 2 januari 2019

HATAR halkan😡


Jag känner en enorm frustration över vädret just nu. Temperaturen har varit runt nollgrader i flera dagar och det blir bara halare och halare ute, vilket innebär att det knappt finns någonstans där Alfahanen kan gå utan att riskera att halka och ramla. Han har ju ingen styrka kvar i benen så han har det värre än en bambi på hal is när han ska försöka uträtta sina behov och det gör mig så förbannad.
Trots att det är välsandat på vägarna så är det ändå svinhalt. Jag halkade själv när jag var ute med Solstrålen och Kaxmörten och druttade på ändan, men tack och lov gjorde jag mig inte illa.
Men när det gäller Alfahanen är halkan en fråga om liv och död vilket gör mig så arg. Även fast jag vet att det är helt lönlöst att bli arg.


Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!