Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 17 januari 2019

Hundarnas torsdag

Det hade snöat mycket under kvällen/natten så när vi gick ut på morgonen var det oplogat på vägarna och Alfahanen hittade mycket snö att rulla sig i.


Dessutom är det skönt att bara ligga och vila i en mjuk och fluffig snöhög😍


När vi gick in efter första rundan var hundarna riktigt snöiga.


Kaxmörten hade på sig sin täckjacka för att inte bli kall; han har tyvärr ingen underull i sin päls och fryser lättare än sina brorsor.


Solstrålen hoppas att han ska få smaka lite godis!


Sedan gick jag ut en extra sväng med Solstrålen så att han fick leka med en kompis en stund och även söka efter godis i en stor snöhög.


En väldigt populär aktivitet. Överhuvudtaget gillar jag att göra sökövningar i snön eftersom det blir mer utmanande för hundarna.


Sedan kopplade vi av inomhus med virkning, gos och mys och sport på tvn.


Det märks att Alfahanen har stort behov av att sova.



Fast här vet jag inte riktigt vad han tänkte...


...han brukar hålla sig PÅ dynan i vanliga fall eftersom det är bekvämast så.


Kaxmörten passade på att gosa lite extra med Matte.


Och Solstrålen försöker vara med på ett hörn när jag virkar och läser engelska mönster på datorn.
Det är inte alltid lätt att komma nära Matte när hon brer ut sig med alla garner och virkprojekt och datorn i högsta hugg!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!