Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 20 januari 2019

En fascinerande person



Ända sedan - och även lite före - Peder Fredricson vann OS-silver i Rio 2016 med sin underbara häst All In har jag varit fascinerad av honom och av All In. Det var ju en otrolig resa som de gjorde och med en otrolig arbetsinsats och ett sådant fokus att det var omöjligt att inte vilja veta mer om paret och deras prestation.
För att inte tala om EM-guldet de sedan vann tillsammans i Göteborg 2017. Det är ju en sådan sjuk prestation att tillsammans med en stor viljestark häst lyckas uppnå detta. Sedan såg jag honom ganska nyligen i en intervju hos Skavlan (tittar bara på Skavlan när jag är intresserad av någon speciell gäst) och då blev jag ännu mer fascinerad. Vissa människor blir man bara så imponerad av.

https://www.svtplay.se/video/19731716/skavlan/skavlan-2018-intervjuerna-peder-fredricson-jag-vill-bli-bast-i-varlden

Han verkar ha en sådan otrolig kärlek och förståelse för hästar, men samtidigt ett otroligt driv och målmedvetenhet och förmåga att uppnå sina mål. Så när jag såg att han i kväll skulle vara gäst i programmet Min Sanning där Anna Hedenmo intervjuar olika personer så var jag ju bara tvungen att titta!

https://www.svtplay.se/video/20772596/min-sanning/min-sanning-sasong-11-peder-fredricson?start=auto&tab=2018

Så himla bra intervju och program-timmen gick alldeles för fort! Jag hade själv velat lägga till några frågor som poppade upp i skallen på mig när jag lyssnade, haha!
Väl värt att titta på om ni har en timma över och kanske dessutom gillar hästar😀!

Annie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!