Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 15 maj 2017

Bäckis-intervju

Nu har de släppt 'slut-på-säsongen'-intervjuer från alla spelarna i Washington Capitals efter deras förlust, och det känns verkligen i hjärtat när jag tittar på dem.

Nicklas Bäckströms intervju finns här: https://www.nhl.com/capitals/video/backstrom-exit-interview--may-12/t-282755890/c-51928903 .

Jag har ju följt hans karriär sedan jag flyttade hem till Sverige för över 12 år sedan, och det känns svårt (och sorgligt) att föreställa sig att han nu faktiskt är 29 år och en veteran i Washington. Han har alltid varit ganska tyst och lugn från vad jag har förstått, men numera ses han och Alexander Ovechkin som de "ledande" spelarna i laget, och tydligen har han börjat ta sig ton i omklädningsrummet också. En av de andra spelarna (T.J Oshie) sa att när 'Nicky' säger något i omklädningsrummet så lyssnar man.

Washington Capitals kapten Alexander Ovechkin och assisterande kaptenen
Nicklas Bäckström.

Det kommer att kännas väldigt tråkigt den dagen Nicklas Bäckström lägger spelarkarriären på hyllan. Jag har aldrig följt någon elit-idrottsman så noga - jag har till och med drömt om honom haha! - så det kommer att vara en sorgens dag för mig när han lägger av...

Men åter till nuet...imorgon spelar Sverige den sista gruppspelsmatchen i ishockey-VM och det ska bli spännande att se vad Bäckis hittar på i den matchen:)

Nashville förlorade mot Anaheim i den andra matchen så där står det 1-1 i matchserien. Match nr. 2 i Pittsburgh-Ottawa serien spelas i natt... Heja Ottawa!

Annie
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!